2020. nov 11.

Az én történetem

írta: Villám Orsi
Az én történetem

villam_orsolya.jpgAzért szeretem a pszichológiát, mert bárki, aki szeretne, talál olyan területet benne, ami érdekli: akár a pszichológus maga, akár a (leendő) kliens, akár a cégek, amelyek válaszokat keresnek. Annyira sok dolog tartozik bele, annyiféle megközelítéssel, mint egy óriási jó nagy ruhabolt, ahol bárki megtalálja a rá passzoló darabot, amennyiben rászánja az idejét, hogy felkutassa.

Amikor én kutakodtam, elsőként a munka világa ragadott meg, a cégek fejlődése, benne az emberek együttműködése, a kompetenciáik fejlődése. Cégek, csoportok és benne az egyén. Ez aztán az izgalmas kihívás. És tényleg az! Nem izgalmasabb, mint az egyéni vagy csoportos terápiák, hanem másban jó. Számomra a legjobb ebben, amikor látom azt, honnan hová jutottak el az egyének, a fejlődési utat, ami bennük van, hogyan tudják végigjárni. No, azért a saját szerepemet is szeretem ebben, amikor tréningen tanítok egy módszert, vagy coaching során a megfelelő kérdést tudom feltenni.

A fejlődési úttal el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, ami most a leginkább érdekel. Ezek pedig az egyének, akiket ezen az úton Carl Rogers szemléletében támogatok a pszichológiai egyéni konzultációk során. Jó megélni a pszichológus énemet, mintha ezzel megtaláltam volna magamnak a pont eleget mutató, pont jó helyen takaró ruhát, vagy a svédek kifejezésével élve: egy 'lagom' ruhát.

fooldal.pngKislányunk születése, és az ezt megelőző időszak volt a fordulópont az életemben. Nem volt éppen zökkenőmentes a történet, s szükségem volt támaszra, segítségre, ami felébreszt, felráz, továbbtessékel, lelket önt, és így tovább. Abszolút szerencsés vagyok, mert nem volt kérdés, hova nyúlok: a pszichológiához és az egyént támogató módszerekhez. Összeteszem a két kezem, hogy Rogers és Seligman neve beégett az elmémbe, s újra rátaláltam a pozitív pszichológia, valamint a személyközpontú tanácsadás kincset érő módszereire. Hiszek ezekben a módszerekben, én valóban hatásosnak találtam őket, így a hozzám fordulókat is ebben a szellemben segítem.

Iskoláim:

  • 2009-ben végeztem pszichológusként az ELTÉ-n
  • 2010-ben diplomáztam pszichológia tanárként, szintén az ELTÉ-n
  • 2012-ben munka és szervezet szakpszichológus lettem, a BME-GTK-n tanultam
  • 2015-ben coach végzettséget szereztem
  • 2019-ben tréner továbbképzésen vettem részt
  • jelenleg személyközpontú tanácsadás témában képzem magam tovább

Ami magánemberként érdekel:

  • Család és közös programok: játszhatunk, kirándulhatunk, nézhetünk egy filmet, mindet szeretem. Azt is, amikor csak egymás mellett vagyunk, de ki-ki a saját dolgaival foglalatoskodik.
  • Olvasás, olvasás és olvasás :) Szívet melengető, kémtörténet, nyomozás, novellák, valami speciális mondanivaló, mind jöhet. A kedvenceimből a különböző olvasóklubok és tagjaik mozdítottak ki, hogy újat is nézzek meg (NIOK és Érdi Könyvmolyok).
  • A zöld szemlélet, a környezeti terhelés csökkentése: mit tehetek én. Férjem az, aki ebben húz magával, és én ezt nagyon megszerettem.

Akikkel dolgozom:

  • Kifejezetten felnőttekkel dolgozom
  • Szinte bármilyen témakörben meg tudsz keresni
  • Amennyiben valamiért nem tudnék segíteni, szívesen javaslok kollégát

Így tudsz velem kapcsolatba lépni:

  • Telefonon: +36 20 / 449 - 0460
  • WhatsApp-on ugyanezen a telefonszámon
  • Facebook-n ide kattintva
  • E-mail-en: villam.orsolya@gmail.com
  • Online és amikor lehet, személyesen is elérhető vagyok: Érd, Kálmán u. 18.
Szólj hozzá

rólam rogers az én történetem seligman