2021. jan 28.

Edith Eva Eger - Az ajándék

írta: Villám Orsi
Edith Eva Eger - Az ajándék

Önsegítő könyv tanácsokkal

az_ajandek.pngEzt a könyvet egy kedves olvasós barátnőm miatt kezdtem el olvasni, mert korábban is ajánlott már nekem jó könyvet, s Az ajándék c. könyvről is nagyon pozitívakat mondott. Nehezen és kicsit kételkedve vettem a kezembe, mert nem veszi be a gyomrom a túl direkt tanácsokat. Általában jobban szeretem azokat az önsegítő könyveket, amelyek a sztorik mellett kérdéseket tesznek fel, amelyek mentén átgondolhatom az egyes témaköröket. Edith Eva Eger pedig sokszor inkább tanácsokat ad.

Szóval kételkedtem egy darabig, majd elértem a gyászról szóló részhez. Ebben a témában jobban elmélyedtem az utóbbi időben, közelebb áll hozzám, s a könyv olvasásakor azt éreztem, hogy a fejezet kezd megszólítani. Na jó, akkor működnének a tanácsok? Nekem is tanácsok kellenek és nem kérdések? De pszichológusként pont erre törekszem, hogy véletlenül se adjak tanácsot, inkább a saját út megtalálásában segítsek, mindenkinek a saját megoldása megtalálásában.

Sokszor ránéztem a szerző képére, s amellett, hogy hihetetlen szakmai tudással rendelkezik, az jutott eszembe, akár a nagymamám is lehetne. Innen jött a következő asszociáció, hogy a nagymamák bölcsek, a nagymamák szeretik megosztani az élettapasztalatukat, ami sokszor elég jó és találó. Sokszor egy tanácsot úgy kapunk a könyvben, hogy "drágámnak" szólít minket Edith Eva Eger. Ez nekem szintén egy nagymama képet hoz elő. Olvastam a decemberi Forbes magazinban is az interjút az írónővel, s ezt a kellemes képet erősítette ez bennem.

Szóval arra jöttem rá, hogy az én feladatom, hogy meghallgatom / elolvasom a tanácsokat, lefordítom magamnak őket, s hasznosítom, amit relevánsnak érzek az életemben. Ez menni fog!

Úgy gondolom, hogy ez a könyv egyfajta belépő, ízelítő abból, ha pszichológushoz mész, mi történik, miben számíthatsz ránk. És ha még nem állsz készen a személyes (egyéni vagy csoportos) munkára, akkor ezen a könyvön keresztül kezd meg a gondolkodást. Olyan témák kerülnek elő, mint a gyász, az áldozatlét, a titkok, a neheztelés, a bénító félelem.

Edith Eva Egert én amiatt szerettem meg olvasni, mert őszintén leírta a Döntés c. könyvben, hogy zsidóként mi történt vele 16 éves korában és miután felszabadult a haláltáborból. A saját fejlődési útjáról nyíltan vallott, s inspiráló szakembernek tartom, aki szellemileg képes volt épnek maradni nagyon szélsőségesen negatív körülmények között. S ez adja számomra az ő hitelességét.

Amennyiben szeretnél változtatni az életeden, s készen állsz a közös munkára, keress bizalommal. Hasonló tartalmakért pedig kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n.

Szólj hozzá

könyvajánló tanácsok önsegítő könyv Az ajándék Edith Eva Eger