2021. feb 26.

Sally Rooney - Normális emberek

írta: Villám Orsi
Sally Rooney - Normális emberek

normalis_emberek.pngNagyon szeretem a 21. Század Kiadó KULT Könyvek sorozatát. Kortárs, engem nagyon megtaláló témák és imádom azokat a színes, nem túlbonyolított, szinte skandi borítókat, amit ezek a könyvek kapnak. Ez a kiadó szerintem nagyon eltalálta, hogy milyen könyvek szólítják meg a mai olvasókat a kortárs irodalomból. egy darabig mégis tologattam, hogy elolvassam Sally Rooney Normális emberek c. könyvét, mindig ezt csinálom a nagyon felkapott könyvekkel (az Ahol a folyami rákok énekelnek is hasonló sorsra jutott). De persze addig és addig piszkálta ez a könyv és főként a borítója a fantáziámat, hogy mielőbb el akartam olvasni.

És de jól tettem, hogy engedtem végre a csábításának!

Összességében szerintem totálisan nem normálisak ezek az emberek, akikről szól a könyv!!! Viszont hús-vér karakterek, nem maszlagos a könyv. Már amikor egy kis lamúrt várok, akkor lep meg a legjobban a történések sorozata. A végén például totálisan meghökkentem, majd néhány nap múlva arra jutottam, hogy neeeem, ez máshogy nem is történhetett volna, ennek így kellett lennie, a karakterek ismeretében ez így "normális".

Az elsőszámú imádat nekem ebben a könyvben, hogy Sally Rooney milyen jól megalkotta a szereplőket és karaktereket. A családi és szexuális bántalmazás, kiszolgáltatottság, a fiatalon teherbe eső nő, a kirekesztettség és menőség kérdése, az egyetemre kerülő fiatalok. Teljesen hiteles nekem, ahogy megjelennek ezek a szereplők. Bevallom, nem szeretem a leíró részeket, jellemzéseket, inkább a sztorikra ugrom. És itt nekem úgy tűnt, nagyon jó az egyensúly: el tudom képzelni a karaktereket, s aztán már ugrunk is a történésekre.

normalis_emberek_idezet.pngAmikor az egyetemi részről olvastam, beleborzongtam, hogy ez mennyire de jó, folyamatosan emlékeztem, hogy volt, mi volt nekem is. És még egy nagyon szeretett dolog nekem ebben a könyvben, hogy a szereplőkön keresztül bepillantást nyerhetünk olyan káros életeseményekbe, mint egy családi bántalmazás, szemhunyás a dolgok felett, s hogy ezzel mennyire lehet vagy sem belülről bármit is kezdeni, s mi kell ahhoz, hogy kimozdítsanak minket ebből. És amikor az egyik szereplő elment pszichológushoz, már tettem össze a kezem, hogy wow, micsoda karakter, s aztán pedig láttam az esendőségét is. Igen, ezek a pszichológussal közös munkák ilyenek is, de még jobb, ha ennél jobbak. Kívánom, hogy jó legyen az első tapasztalatotok pszichológussal!

Azt olvastam, lesz ebből a könyvből (vagy már van is?) egy 12 részes sorozat. Erre rá kell még keresnem, mert jó lenne mindezt képeken is látni, nem csupán a fejemben.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Amennyiben pedig megszületett Benned az elhatározás a változásra, keress meg bizalommal.

Megjegyzés:
Az idézetes kép a 21.Század Kiadó tulajdona. A képre kattintva elérhető a kiadó és az ajánlott könyv weboldala.

Szólj hozzá

könyvajánló normális emberek