2021. ápr 01.

Orvos-Tóth Noémi - Egy nárcisztikus hálójában

írta: Villám Orsi
Orvos-Tóth Noémi - Egy nárcisztikus hálójában

A terapeuta esetei

Teljesen a hatása alatt vagyok ennek a könyvnek. Hogy nem fogtam eddig még a kezembe?! Pedig már hallottam a HVG-nek erről a sorozatáról, "A terapeuta eseteiről". Minden esetre nagyon boldog vagyok, hogy olvasom, mert kemény témát ad át könnyed, érthető, olvasmányos és tudományos formában egyszerre.

otv.pngOTV egy terápiája történetét osztja meg velünk. Szerkezetileg olyan a könyv, mintha egy filmet néznénk az íróval, pszichológussal a terápiáról, amit időnként leállít, elmagyarázza, hogy mit miért kérdezett, miért adta azt a bizonyos visszajelzést, mi volt a célja. Nekem annyira kézzel fogható az ő empátiája és a tudatossága, én is szívesen mennék hozzá terápiára. A magyarázatok mellett pedig mindig kapunk egy elméleti magyarázatot is, egy alapos hátteret, mini képzést. Így amellett, hogy olvasmányos és érdekes belepillantani egy terápia folyamatába, mélyebb ismereteink is lesznek, például a nárcizmusról vagy a terápiás szerződésről, vagy a Young-féle tesztről és eredményéről, valamint hogy mit kezd vele terapeuta és kliens.

Az egyetemen és később a coach képzésen is, emlékszem, mindig akkor voltam a leglelkesebb, mikor ehhez hasonló esettanulmányokról hallottunk az oktatóktól. Mert segített elképzelni a kliensekkel folytatandó közös munkát. Megérteni, hogy mi miért történik és elmélet hol találkozik a gyakorlattal. A sorozat nekem éppen ezért tűnik hiánypótlónak, mert megadja ugyanezt. Teljesen biztos vagyok benne, hogy még olvasok "A terapeuta esetei" sorozatból... igazából már ki is néztem, mi érdekelne még.

A könyvet tanuló pszichológusoknak éppúgy ajánlom, mint a pszichológiai folyamatokra nyitott embereknek, valamint azoknak, akik gondolkodnak terápiában, de mielőtt belekezdenének a munkába, szeretnének tájékozódni, hogy mi történik egy ilyen folyamatban.

Hasonló tartalmakért kövess itt a Lelkedrajta blogon, valamint a FB-n. Amennyiben pedig segíthetlek a megoldásod megtalálásában, keress bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló nárcizmus Orvos-Tóth Noémi