2021. ápr 22.

Pszichológia - HVG Extra

írta: Villám Orsi
Pszichológia - HVG Extra

pszichologia.pngSzokásomtól eltérően most nem egy könyvet, hanem egy magazint ajánlok a figyelmetekbe: a HVG által kiadott Pszichológia magazint. Már többedik alkalommal forgatom a kiadványt, s mindig nagyon érdekes témák jelennek meg, meglehetősen nívós cikkekkel, komoly szakemberektől.

A mostani kiadvány a szabadság témáját járja körül önismeret, párkapcsolat, család és karrier téren. Engem különösen megragadott egy olyan cikk, amely a pénzügyi tudatosságunk fejlődéséről szól, s azt próbálja meg boncolgatni, miért érték vagy sem a pénz a szemünkben, miért tekintünk valakire például irigyen, amennyiben nálunk több a keresete, stb.

A másik cikk, pontosabban interjú, ami felkeltette az érdeklődésemet, az Kajdi Csabával készült. Bevallom, én őt nem nagyon ismertem korábban, majd olyan médiabeli dolgok találtak meg, amelyek nagyon egyoldalúan festettek róla inkább negatív képet. Ilyenkor mindig gyanús lesz nekem a dolog, s kíváncsi vagyok az érem másik oldalára. Szerintem ez egy igen jól sikerült cikk. Amiket mond, hogy milyen szerepet kell(ene) vállalnia a celebeknek a társadalom érdekében, az egy számomra izgalmas kérdéskör. Jó volt kapni egy szeletet az ő  gondolkodásmódjából és értékeiből. Szerintem fogok még tartalmat keresni, ami róla szól vagy vele készült.

Még egy cikkben egy keretezett, külön kis rész fogott meg, ami a nyitott párkapcsolatokról szól. Nem véletlen fogott meg a dolog, mert még nagyon régen, az ősidőkben, ez felmerült egy kapcsolatomban és ezerrel tiltakoztam. Most pedig piros, keretezett szövegben villódzott előttem. Itt a terapeuta szemével láttatják, hogy mi lehet a jó út, ha ez felmerül egy kapcsolatban úgy, hogy nincs egyetértés a felekben. Igazán érdekes, sok gondolkodást megspórolt volna ez nekem korábban, ha előbb olvasok erről. :)

Egy szó mint száz, ez a magazin tele van érdekesebbnél érdekesebb témákkal, a hasznos cikkek mellett jófajta önsegítő könyvek ajánlásával, tippekkel, s szerencsére minimális a reklám, ami engem sokszor bosszant a magazinokban. Úgy gondolom, ez egy tökéletes választás, hogy gondolkodjunk bizonyos témákban saját magunkról is.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek valamiben, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló HVG Extra Pszcihológia