2021. máj 07.

Munk Veronika - Kéjutca

írta: Villám Orsi
Munk Veronika - Kéjutca

kejutca.pngMindig is érdekelt, hogy mi motiválja és sarkallja az embereket bizonyos tettekre, illetve mi hajt minket bizonyos foglalkozások felé. Különösen érdekelt, hogy vannak ezzel a prostituáltak, miért űzik ezt a szakmát. Tényleg kényszer mindegyiküknek? A túlélésre és a pénzgyűjtésre megy az egész? Korábban olvastam egy igaz alapokon nyugvó, részben kitalációs történetet egy magyar luxus prostituáltról, s akkor is fogalkoztatott ez a kérdés.

Munk Veronika neve nekem egy ideje  jelent egy bizonyos szakmai színvonalat. Így mikor megláttam, hogy egy engem régóta érdeklő témában írt egy könyvet, akkor felkerült ez az olvasólistámra.

A Kéjutcát riportok, interjúk és személyes megfigyelés alapján írta. Utazott együtt a prostituáltakkal külföldre. Forgatott velük videós anyagokat. Próbálta megfejteni, miért van stricije/madamja a legtöbb lányak, kik ők és miben támogatják vagy sem a szexmunkásokat. Fejtegeti azt a témakört is, hogy mi a helyes megnevezése ennek a munkának.

Ami engem különösen megfogott az egész könyvben, hogy egy-egy lányt / nőt mi sodor / hajt / kényszerít erre a pályára, miért választják ezt az utat, s mi tartja őket rajta. És érdekes látni egy párhuzamot az ő életük és a saját életem között: például kitanulok valami új módszert, elolvasok egy szakirodalmat, hogy jobb és alaposabb legyek; ők a munkájuk érdekben pedig elmennek edzeni, hogy bírják azt a fizikai kihívást, ami nap mint nap előttük áll. Ahhoz, hogy jók legyenek abban, amit csinálnak, küzdeniük kell minden nap. Nekik és nekem is. De miért lenne egyik jobb vagy rosszabb, mint a másik? És a kérdés, ami a könyv során végig foglalkoztatott, hogy ők vajon tudják-e úgy szeretni a munkájukat, mint én? Tudnak-e ugyanúgy büszkék lenni rá? Elismerik őket? Milyen a társadalmi megítélésük?  Másról is szólt ez a könyv, de engem különösen ezek a pontok szólítottak meg.

A könyvet ajánlom azoknak, akik nyitottak a témában való tájékozódásra és szívesen megértenék a mozgatórugókat, benéznének a felszín alá.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek valamiben, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

prostitúció motiváció könyvajánló