2021. júl 16.

Könyvajánló: James Nestor - Lélegzet

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: James Nestor - Lélegzet

james-nestor-lelegzet-21-szazad-kiadoEz a könyv egy hihetetlen wow-érzés számomra!!! Habár magamtól szívesebben veszek a kezembe regény formájában megírt könyveket, azonban olyan érdekes ajánlót kaptam James Nestor Lélegzet c. könyvéről, hogy el akartam olvasni. És ok, nem regény, viszont tele van érdekes sztorival, valóságos, kézzel fogható, megvan benne minden, amitől nem tudom letenni.

Ha nagyon egyszerűen össze akarom foglalni, hogy miről szól a könyv, akkor arról, hogyan lélegezz és miért lesz ez jó Neked. De persze, ha valóban csak ennyi lenne, akkor attól nem lenne letehetetlen. Ami a wow-érzést adja nekem benne, ahogy az egész könyv összeáll:

  • Megvan benne egy hosszabb, komolyabb kísérlet leírása, amit James Nestor és egy svéd pulmonauta együtt végeztek magukon.
  • Ezzel párhuzamosan rengeteg érdekes információ, régi kutatások eredményei.
    Nekem például nagy újdonság volt olvasni, mennyit változott az emberi koponya, hogyan és miért lett egyre kisebb az orrunk, és a helyes légzés milyen kapcsolatban áll például a rendezett fogazattal. Vagy az éghajlat függvényében hogyan változik az orr. Vagy hogy az orrban található kis csillószőrök is erektálódnak.
  • Pszichológusként pedig mindezen érdekes csemegék mellett az fogott még meg, hogy a légzés mennyi lelki dologgal is áll összefüggésben.

Persze, jobban belegondolva, a relaxáció is egyfajta légzéstechnika, a test és az elme lecsendesítése. Jótékony hatását kutatások is bizonyították szorongás, depresszió, pánikbetegség esetén. És persze, ha éjszaka eldugul az orrom, szájon át kell vennem a levegőt, nincs esélyem arra, hogy kipihenten ébredjek, jobb esetben azért alvászavar nem alakul ki. De ha mégis kialakulna, helyes légzéssel megtanulhatom ezt is kezelni. Hatással tudok lenni a fizikai jóllétemre és a lelkemre is.

Hétvégén beszélgettem erről a könyvről egy jógaoktató barátnőmmel. Mesélte, hogy a jógának is ez az egyik alapja, a helyes légzéstechnika. Le is csapott a könyvre, kölcsönkérte, ahogy végzek az olvasásával.

breath.pngAhogy pedig arról olvastam, hogy Nestor hogyan kísérletezik az egyes légzéstechnikák alkalmazásával sportolás közben, még el is gondolkoztam azon, hogy talán ez lehet a kulcsa annak, hogy én miért utálok futni gyerekkorom óta. Rengeteg ismerősöm mesél arról, mennyire felszabadító számára a futás, felér nekik egy pszichológiai konzultációval, ahogy futás közben rendeződnek fejben a kusza szálak és belül az érzések. Kifújják magukból a felesleges dolgokat. Tényleg elgondolkoztam, hogy talán a légzésem fejlesztésével én is élvezhetném a futást. Meredek gondolat. Nekem. Talán olvasok majd a futásról is.

Azt viszont eldöntöttem olvasás közben, hogy a szűk családomnak, és főleg a gyerkőcnek, megpróbálom megtanítani a könyv és webes videók (a könyvben vannak linkek és ajánlók) alapján a helyes légzést. Azért, hogy jól tudjunk aludni, hogy kipihentebbek legyünk, hogy egészségesebbek legyünk, hogy tovább éljünk, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben és még jó sok okot fel tudnék sorolni.

Jó szívvel ajánlom a könyvet azoknak, akik szeretik a sztorikat, kísérleteket, történeti áttekintéseket, gyakorlatban azonnal könnyen alkalmazható technikákat keresnek és időnként szívesen rápillantanak egy csodás borítóra.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló James Nestor Lélegzet