2021. júl 30.

Könyvajánló: Tóth Gábor Ákos - Balatoni futár

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Tóth Gábor Ákos - Balatoni futár

balatoni-futar-toth-gabor-akos-konyvÁltalában a könyveknek a legvégét szeretem, mindig az a legizgalmasabb. De nem szeretem előre elolvasni, inkább szeretem végigizgulni a történeteket. Ennek a könyvnek is az utolsó 60-70 oldalát találtam a legizgalmasabbnak. Viszont érdekes volt megfigyelnem, hogy nem is maga a történet volt, ami engem itt lázba hozott, hanem a főszereplő gondolatai, érzései, amelyek a múlttal kapcsolatosak.

A főszereplőről idővel kiderül, hogy árva, de egy jó darabig nem tudunk semmit az ő gyerekkoráról. Nekem úgy tűnt eleinte, hogy nem is ez a fő szál, nem ez a legfontosabb. Hanem az, hogy mi történik ezzel az emberrel Balatonfüreden. Folyamatosan kérdezgettem hát, hol a főszereplő fejlődése bármilyen területen, mikor találkozhatok vele? És minden a könyv utolsó harmadában nyert értelmet, bontakozott ki előttem.

Nem szeretném spoilerezni teljesen a történet végét, így inkább a bennem megfogalmazódó kérdéseket emelem itt ki:

  • Amikor valaki 6 évesen árva lesz, vajon mi segíti az emlékezésben, hogy tudja, ki is ő valójában?
  • Amikor még nem volt internet és mindenféle nyilvántartások, hogyan ismerhettük meg a múltunkat, ha már nem volt kitől?
  • A múltunk nélkül kik vagyunk igazán?
  • Ha nem ismerjük, honnan jöttünk, tudhatjuk, hogy hová tartozunk és hova tartunk az életben?
  • Az én életemben Balatonfürednek különös jelentősége van a mai napig, sok nyarat töltöttem ott nagyszülőknél vagy munkahelyeken. Így minden helyszínleírást igyekeztem kapcsolni a jelenhez.

Engem leginkább ezek a kérdések kezdtek el foglalkoztatni a könyv olvasása kapcsán, mely magán a történeten tulajdonképpen túl is mutat. Én ezt is szeretem a könyvekben, hogy másról is tudnak szólni, mint a leírt, konkrét történet, másról is elgondolkodtatnak, beszédtémát adnak. A családi gyökerek feltérképezése, a családfánk megismerése egyébként is foglalkoztat egy ideje, s most a múltam kapcsán kaptam további kérdéseket a könyvből.

Azoknak ajánlom a Balatoni futárt, akik szívesen olvasnak egy könnyedebb(nek tűnő) történetet, szeretnek megjegyezni apró részleteket, amelyekre a könyv végén érdemes emlékezni, s szívesen feltesznek maguknak kérdéseket a saját múltjukkal kapcsolatban is a történet kibontakozása során.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló Balatoni futáar