2021. aug 27.

Filmajánló - Sweet girl

írta: Villám Orsi
Filmajánló - Sweet girl

sweet_girl.jpegNem titkolom, ha választani lehet, akkor én romantikus vígjátékokkal szeretek kikapcsolódni. Ezeket viszont nem igazán tudjuk közösen nézni a férjemmel, úgyhogy a közös mezsgyét a sci-fi, dráma, kaland kategória alkotja. Nekem bejön, ha valami mondanivalója is van a filmnek, de ha pihenésképpen nézzük, nem feltétlen elvárás. Valahol ezekbe a kategóriákba tartozik a 'Sweet girl' is, amit a napokban láttunk közösen.

Inkább a mögöttes részről, kevésbé a tartalomról szeretnék írni itt. Annyi érzelmi megrázkódtatással találkoztam, ami még teljesen egyben lévő, úgymond erős, tapasztalt felnőtteket is megvisel, nemhogy a főhös tizenéves lányát. Nem mélyen, de azért kellően érzékletesen mutatják be a filmben, milyen lehet egy családnak, amikor az egyik szülő rákos. Mit élnek át? És mi van egy fiatal férfiban, amikor a felesége meghal? Milyen érzelmeket, mekkora fájdalmat él meg? És mire sarkallhat valakit ez a fájdalom?

Engem elgondolkodtat, hogy egy hasonló helyzetben vajon mit tennék. Jó, tudom, egy filmben azt jelenítik meg, hogy küzd a főhős, fizikailag is fellép az igazságtalanság ellen. Különben mit ábrázolnának egy filmben? De én a való életben vajon mit tennék. Egy olyan boxzsákot biztos szívesen püffölnék, ami a filmben is többször megjelenik. De én szerintem a magamban szenvedő, majd családi körben gyászoló típus lennék. Viszont teljes mértékben meg tudom érteni ezt a reakciót is, hogy valaki a nagykutyák orrára akar koppintani, utánamegy, hogy miért nem kaphatott megfelelő gyógyszert az édesanya, milyen érdekek húzódnak meg a háttérben.

Összességében egy esti/délutáni filmnek szerintem jó volt a Sweet girl. Nekem kissé erőszakos, 16+ számomra. A fenti gondolatok a film után fogalmazódtak meg bennem, szerintem ezek átgondolására is jó. Viszont ne mély tartalomra számítsatok, ez inkább akció-kaland és nem dráma kategória. Nekem 4/5 az értékelése, körülbelül azt kaptam, amit vártam tőle.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló filmajánló sweet girl