2022. máj 01.

Könyvajánló: Yalom - Amikor Nietzsche sírt

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Yalom - Amikor Nietzsche sírt

Évről évre előveszek Yalomtól egy könyvet, s mindig megállapítom, hogy ez a pasi egy zseni. Még egyetemista koromban volt néhány szintén könyvmoly évfolyamtársam, akik nagyra tartották Yalom munkásságát. Akkor annyira mondták, hogy mennyire jó, hogy csak azért sem olvastam tőle. De végül, hála az égnek, győzött a kíváncsiság. Nem mindig könnyű tőle olvasnom, némely könyve nehezebb, mert számomra tömör, tartalmas. Viszont minden eddig olvasott könyve után számomra az a konklúzió, hogy nagyon megérte ismét olvasni egy írását.

Az "Amikor Nietzsche sírt" c. könyvét jó 1 évre félretettem, valahogy nem szólított meg a könyv első fele, számomra nagyon hosszú volt az a rész, amelyet felvezetésnek, bevezetésnek tartottam. Onnantól kezdve azonban, hogy Nietzsche és Breuer doktor között megindult a napi (pszichológiai) munka, a könyv egyértelműen lekötötte a figyelmemet.

Számomra ez egyfajta pszichológiai edukáció is. Yalom elmagyarázza, hogyan született meg a műfaj, mindezt regényesen, történetbe ágyazva. Nem elfedve, inkább felfedve, hogy miért nem működik, ha egy pszichológus tanácsot ad és a saját megoldásait kezdi el mondani a kliensnek, ahelyett, hogy segítené a megoldások megtalálását. Pedig kliensként mennyire vágyunk arra, hogy valaki végre mondja meg az utat, a választást, hogy hogyan lesz nekünk jó. Talán ez tetszett nekem a legjobban.

Nagyon vártam, hogy vajon elérünk-e egy olyan részig, amit a cím sejtet. Spoilerezek ezzel kapcsolatban, hogy elérjük. Viszont mégsem ez maradt meg bennem mélyen, hogy miért is sírt aztán Nietzsche. Arra emlékszem, hogy mikor történt, de a miértet nehezebb felidéznem, pedig csak 1,5 hete fejeztem be a könyvet. Ebben a könyvben nekem kevésbé a konkrét történés volt megragadó, sokkal inkább a pszichológiai folyamat (pedig én általában a történésekre fókuszálok).

A könyvet leginkább pszichológiára nyitottaknak ajánlom. Amennyiben pedig valaki Yalomra kíváncsi, akkor személy szerint azt javaslom, hogy a "Terápiás hazugságok" c. könyvével kezdje, s utána vegye kezébe ezt az írását.

------------------------

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

 

Szólj hozzá

könyvajánló yalom