2022. jún 10.

Könyvajánló: Nem akarok beleszólni

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Nem akarok beleszólni

nem_akarok_beleszolni.jpgEgyszer-egyszer már ránéztem Bányainé Nagy Judit, Fancsikai Eszter és Tapasztó Orsi Insta oldalára, a "nemakarokbeleszolni" oldalra, s mikor a barátnőm a kezembe nyomta a könyvet, amelyet ők írtak, nagy kedvvel láttam neki. Nekem tetszett. Ha nem akarod komolyan venni, akkor ez egy igazán szórakoztató, leginkább ironikusan nevetős olvasmány. Ha viszont komolyan veszed és elgondolkozol a testvérek és édesanyjuk élettörténetén, akkor azért van itt fájó pont elegendő:

  • Ha nem heteroszexuális vagyok, elfogad a családom? Egyáltalán tudomást vesznek arról, hogy más a szexuális irányultságom? Amúgy szeretnék megérteni a gyereküket?
  • Ha nem "xs" a ruhám mérete, akkor elfogad a családom?
  • Ha nem fiút szültem, akkor is értékes vagyok a családom számára?
  • Hajlandó látni a családom, hogy bántalmazó kapcsolatban élek?

Ezek mind a könyvből vett példák. Habár humoros formában, a felszínt kapargatva vannak jelen, de foglalkoznak az írónők mindegyik témával. A könyv számomra nem ad bármire is megoldást, ugyanakkor én nem is vártam ilyet tőle. Ad viszont rengeteg olyan témát, amelyekről érdemes utána beszélgetni. A fentiek mellett a testvérkapcsolatok, szülő-gyerek kapcsolatok, pszichológiai segítség is terítéken vannak. Számomra ez egy olyan könyv volt, ami után szívesen ülnék le véleményt cserélni az egyes témákban.

A könyvet 14 éves kortól bárkinek jó szívvel ajánlom. Ajánlom azoknak, akik ironikus humorra vágynak. És ajánlom azoknak is, akik a fenti témák valamelyikében szívesen cserélnének véleményt barátokkal, szülőkkel, testvérekkel, stb. Témanyitónak, a lelki háttér megnyitására szerintem jó kis könyv ez.

------------------------

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

 

Szólj hozzá

könyvajánló