2021. jún 18.

Könyvajánló: Matthew McConaughey - Zöldlámpa

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Matthew McConaughey - Zöldlámpa

zoldlampa-matthaw-mcconaughey_2.jpgAmikor nagyon felkapott lesz egy könyv, túl sokat találkozom a borítójával, akkor mindig jön bennem egy sárga lámpa, hogy jó, majd később, mert valószínűleg tartalmas és jó, ha olyan sokan olvassák, de ez önmagában nekem nem tesz vonzóvá egy könyvet, néha inkább ellenállást szül bennem. Matthew McConnaughey könyvével is először így voltam, de hála az égnek, egy hét különbséggel 2 ember ajánlotta és adta kölcsön a könyvet, úgyhogy felváltva olvastam magyarul és angolul, mikor mennyire voltam friss vagy fáradt olvasáskor. Végül aztán, töredelmesen bevallom, magam is arra jutottam (csodák csodája), hogy okkal került az eladási listák élére a könyv.

Magával a színésszel, a könyv írójával kapcsolatban is volt egy negatív érzésem, én annyira nem kedveltem őt. Viszont pont ilyenkor szeretem jobban beleásni magam az adott ember életébe, hogy megvizsgáljam, van-e az éremnek másik oldala is. Persze van! Ez a könyv egészen megszerettette velem Matthew McConnaugheyt. Annyira közvetlen, dinamikus, jól követhető és életvidám figura, hogy nem tudom nem kedvelni.

Tetszik az a felfogás, ahogy az életet értelmezi: hogy meglátja minden rosszban a fejlődési lehetőséget vagy a jót. Nekem Carol S. Dwecktől a növekedési szemlélet jut eszembe róla. A Te döntésed, hogy mit kezdesz azokkal a helyzetekkel, amelyekkel szembe kell nézned: kihívásként kezeled vagy panaszkodsz és a sebeidet nyalogatod. A Zöldlámpa egyértelműen a kihívásokról, a pozitív gondolkodásról és a growth mindsetről szól nekem.

Lehetne önsegítő könyv is, tanácsok a pozitív életfelfogáshoz. A magyar könyv borítóján szerepel is az alcímben, hogy "szerelmes levél az élethez". És lehetne életrajzi könyv is, mert a kezdetektől rengeteg történetet megtudunk Matthewról. Olvastam egyszer egy könyvet a storytellingről: hogyan kell úgy történeteket felépíteni és előadni, hogy azok élvezetesek legyenek és le tudjuk szűrni belőle a történetmesélés célját is (tanítani akar, motiválni, bizalmat építeni, stb.) McConnaughey le is írja, hogy történetmesélő akart lenni és szerintem nem is akármilyen módon sikerült ezt neki elérnie, átadnia. Én nagyon élveztem a könyvét.

A borító pedig nekem 5*. Az angol és a magyar kiadás valamelyest különbözik, de míg az angol nyelvű könyvnél a borító tapintása, addig a magyarnál a mérete és formája adja a különlegességét. Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik kíváncsiak az életszagú pozitív személetre, nem habos, inkább amolyan tökös, texasi stílusban.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

A kép a 21. Század Kiadó weboldaláról származik.

Szólj hozzá

könyvajánló pozitív growth mindset zöldlámpa