2021. aug 06.

Könyvajánló: Angela Murinai - Mikor feltámad a szél

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Angela Murinai - Mikor feltámad a szél

Angela Murinai - Mikor feltámad a szél - Megrendítő történet arról, hogyan élheti túl egy anya a gyermeke elvesztésétMostanában többet foglalkozom a gyász témakörével, s ennek kapcsán kezdtem bele Angela Murinai könyvébe, a Mikor feltámad a szélbe. Huh, leginkább ezzel a rövid szóval tudnám jellemezni a bennem kavargó érzelmeket. Angela arról ír, hogy egy nyaralás alkalmával elvesztette a legidősebb fiát. Illetve ennél sokkal, de sokkal többről mesél, egyszerűen zseniális, mert amikor olvasom a könyvet, teljesen a történet részének érzem magam, mintha én is ott lettem volna a szereplőkkel. Mit szereplőkkel?! Hiszen a való életről ír. Mintha én lennék ő, annyira át tudom érezni, amit átélhetett.

Amellett, hogy megtudjuk a könyvben, pontosan mi is történt, végigkövethetjük a korábbi és későbbi eseményeket, az érzéseket, és a gyászt olyannyira kísérő "bárcsakot". Bárcsak ne mentünk volna. Bárcsak észrevettük volna a jeleket. Bárcsak velük lettem volna.

Kicsit azt érzem, ez a könyv amellett, hogy nagyon is szól nekem, rólam is szól. Helyettem is megírja azokat az érzéseket, amelyek bennem is dúltak korábban. Írtam magamnak én is, de olyan hálás vagyok, amikor valaki mindenkinek el tudja mondani, őszintén, hogy mi zajlik és zajlott benne. Zseniális.

Én részletekben olvastam a könyvet. Próbáltam "vigyázni", mert a stílusa, a szerkesztése, az egész könyv vezetése annyira magával ragad; de nem akartam egyben végigolvasni. Valahogy azt éreztem, érdemes megadnom az időt az olvasásának. Fejezetről fejezetre haladni és közben gondolkodni. Abból is tudtam, hogy beszippantott ez a rengeteg érzelem, hogy kicsit összegubóztam olvasás közben, fizikailag is bezárkóztam a kis világomba, ahonnan aztán fejezetenként felnéztem és éreztem, gondolkodtam, emlékeztem.

Én nagyon köszönöm az írónőnek, hogy mindezt lehetővé tette számomra, hogy általa emlékezzek, érezzek és szeressek újra. Nagyon ajánlom mindenkinek a könyvet, aki egy-egy gyászán szívesen dolgozna, szívesen érezne és emlékezne.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

gyász könyvajánló angela murinai