2021. okt 01.

Könyvajánló: Antoine Laurain - Az elnök kalapja

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Antoine Laurain - Az elnök kalapja

az_elnok_kalapja.pngValahogyan mindig is vonzódtam a franciákhoz: az ott játszódó történetekhez, a Párizsról szóló anekdotákhoz, a francia szereplőkhöz, a francia ételekhez és a francia írókhoz is. Így nem véletlen, hogy Antoine Laurain egyik könyvére esett a választásom: Az elnök kalapjára (A piros noteszt is érdemes tőle elolvasni).

A történet főszereplője vacsora közben meglátja a köztársasági elnököt, aki ottfelejti a kalapját az asztalnál. Megtartja a kalapot, s ez a talizmánként szolgáló tárgy megváltoztatja az életét. Majd főhősünk is elhagyja a kalapot, az "új gazdára lel", ahol szintén hasonló változásokat látunk. A könyv hátoldalán ez áll: "A híres fekete kalapról szóló modern mese sziporkázóan szellemes és ironikus; hitelesen idéz fel egy korszakot, miközben az emberiség régi közös vágyáról is szól: milyen jó lenne néha egy kis varázslat, hogy legtitkosabb álmaink valóra váljanak..."

Amellett, hogy egy lágy, dinamikusan olvasós, szórakoztató könyv, pszichológia szemmel is nagyon érdekes azt követni, hogy egy tárgyból miként lesz talizmán, miként tulajdonítunk neki valami többet, mint ami valójában, mitől lesz szerencsét hozó tárgy. A talizmánok létrehozásának és felhasználásának célja, hogy bizonyos energiákat vonzzon és irányítson az azt használó személy számára.

Amikor olvastam a könyvet, elgondolkodtam én is, hogy engem vajon miben támogatna egy ilyen mélyen tisztelt személy kalapja? Mit szeretnék bevonzani? Mihez kellene nekem egy talizmán? Elgondolkodtam azon is, néhány éve ez még mennyire más volt, mennyivel másabb listát állítottam volna össze. Az egész gondolattal oda lyukadtam ki, hogy időről időre nyilván változnak a céljaim, amiket el szeretnék érni. És miket teszek meg a saját céljaim elérése érdekében. Ahogy a könyvben az egyes szereplők, én is úgy vagyok vele, egy ilyen talizmán löketet ad, valamiféle erőt, de tenni én magam fogok ezekért a vágyott célokért.

Korábban írtam is arról, hogy szoktam én lépéseket tenni, ajánlom figyelmedbe ezt a cikket is.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló talizmán Antoine Laurain Az elnök kalapja