2021. okt 15.

Könyvajánló: Péterfy-Novák Éva - Egyasszony

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Péterfy-Novák Éva - Egyasszony

egyasszony.jpgNéhány évvel ezelőtt vettem a kezembe Péterfy-Novák Éva Egyasszony című könyvét. Egyfajta kihívásként tekintettem rá. Ugyanis akkortájt tartottam / tartottunk a kellős közepén annak, hogy feldolgozzuk a gyerekvállalás körüli kihívásokat, amik minket értek. A könyvek nekem mindig is rengeteget jelentettek, így mikor azt éreztem, sokat léptem előre, amolyan kihívás volt számomra, hogy ez a könyv miként hat rám, hogyan tudok még előrébb lépni abban, ami velünk történt. Néhány év távlatából is azt modnom, szuper választás volt.

Azt gondolom, több nagyon fontos témát is boncolgat a könyv:

  • Mit teszünk, amikor kacifántos gyerkőc érkezik a családba?
  • Hogyan tudjuk feldolgozni a szülés élményét, amikor az élménynek biztosan nem nevezhető?
  • Mikor ismerjük fel, hogy bántalmazó kapcsolatban élünk?
  • Hogyan lehet kilépni egy bántalmazó kapcsolatból?

Számomra akkor az a rész volt fontos, hogy mi történik a gyermekkel, a szülők hogyan reagálnak, hogyan lehet megerősíteni a szülők kapcsolatát. Valójában szerintem utóbbi két kérdés nem csak akkor releváns, amikor kacifántos gyerkőc érkezik, hanem bármikor, amikor gyermek érkezik a családba és beáll egy változás a szerepekben, a midnennapi folyamatokban. Péterfy-Novák Éva véleményem szerint ezt a pillanatot nagyon jól ragadta meg a könyvben. Vagyis inkább a pillanatokat és stációkat.

Különösen tetszett nekem, hogy bemutat egy élettörténetet, és nem akar ezen túlmutatni. Vagyis nem akarja megmondani, én hogyan érezzek, én mit tegyek, mi a helyes. Hanem "egyszerűen", köntörfalazás nélkül elmondja, vele mi történt (Hasonlót éreztem Angela Murinai könyvében is). Amikor olyan emberek történeteit olvasom, akiket valamilyen -akár apró- szempontból magamhoz hasonlónak érzek vagy hasonló dolgon mentünk keresztül, akkor ez szinte mindig jó hatással van rám, előrevisz a problémám feldolgozásában. Vallom, hogy emiatt érdemes beszélni is egy-egy könyvről, főként, ha az egy lelki folyamatot indít be bennünk. Például ez a könyv gyász és bántalmazás témában remekül ragad meg érzelmeket és pillanatokat.

Ezt a könyvet egyrészt azoknak ajánlom, akik szeretnének bepillantást nyerni a kacifántos gyerkőcökkel élt életbe vagy a bántalmazás sajátosságaiba, de nem szeretnének (még) erről másokat megkérdezni. Másrészt ajánlom azoknak is, akik hasonló nehézségeken mennek keresztül, s szeretnének dolgozni ezen a témán. Utóbbi esetben őszintén javaslom, hogy pszichológussal vagy gyászmódszertani specialitával is beszélgessenek a témában.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

szülés könyvajánló bántalmazás Péterfy-Novák Éva egyasszony kacifántos gyermek