2021. már 26.

Podcast ajánló - Bátorságlabor Hesnával

írta: Villám Orsi
Podcast ajánló - Bátorságlabor Hesnával

Hesnának tavaly fejeztem be a Félj bátran c. könyvét, amit itt a blogon is ajánlottam Nektek, illetve több gondolatát is kiemeltem a FB-n, olyan mély és jó benyomást tettek rám a gondolatai. Emiatt is nagyon örültem, hogy tavaly indított egy podcastot Bátorságlabor Hesnával címen. Bár eddig halogattam, hogy elkezdjem hallgatni, mert meg kellett találnom az időt rá, de a szombati ebédkészítés tökéletesnek bizonyult. Egyáltalán nem bántam meg, sőt, maximális tervezésben vagyok, hogy mikor haladjak az eddig még meg nem hallgatott részekkel.

podcast.pngHesnának nem mellesleg szuper kellemes hangja van és nagyon értelmes hozzászólásai, éppen így képzeltem a könyve alapján. Egy kedves olvasós barátnőm úgy fogalmazott e podcast kapcsán, hogy nagyon érződik belőle, hogy újságíró, tévés riporter készíti, mert kellemes hangon, folyamatosan és értelmesen beszél az interjúvoló, nem őőőzve és döcögve, hanem felkészülten és értelmesen. Csak úgy elröppent az 1 óra.

Most az első részt hallgattam meg Pál Ferivel, aki arról mesélt, hogy 2020 márciusában elkapta a COVID-ot, s hogy mit kezdett ezzel a helyzettel. A tudatos jelenlét, testi reakcióinak megfigyelése az, amelyeket elsőként emelt ki. Szó esett arról, hogy évente mintegy 240 előadást tartott, s mit csinált abban az 1 hónapban, amíg lábadozott, vagy mit csinált utána. Konkrét élményekkel és technikákkal gazdagodhatunk, ahogy hallgatjuk őt.

Hesna pedig megosztotta egy olvasmányélményét, amelyben arról számol be az író pszichológus, hogy jelenleg egy kollektív gyászfolyamatban vagyunk benne, s ki-ki keresi saját útját ebben. Egyénenként eltérő, mennyi idő és milyen módszerek szükségesek, hogyan tudunk az egész végén növekedést elérni.

Az egyetlen dolog, amivel most még nem tudok mit kezdeni, az a podcast elején elhangzott 3 kérdés egy kutatás kapcsán. A kutatás nagyon érdekel, a figyelmemet felkeltette. Viszont a podcastban úgy a levegőben lógott nekem. De el tudom képzelni, hogy a későbbiekben ez is értelmet fog nyerni.

Úgy látom, elég sokat spoilereztem ebből a podcastból, de remélem, kedvet is csináltam hozzá, hogy akár ezt, akár a többi epizódot meghallgasd Te is. Bátorságlabor Hesnával, nagyon ajánlom.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Amennyiben pedig segíthetlek szorongásod oldásában, aggodalmaid feltérképezésében, fordulj hozzám bizalommal.

Szólj hozzá

podcast szorongás könyvajánló Hesna COVID PálFeri