2021. sze 07.

Mitől / mikor vagyok sikeres?

írta: Villám Orsi
Mitől / mikor vagyok sikeres?

succes.jpgVasárnap este a férjem feltett nekem egy nagyon jó kérdést. Ugyan a vállalkozás kapcsán tette fel, de valahogy globálisabban értelmeztem. Azt kérdezte, hogyan fejlődhetnék tovább, hogy sikeresebb legyek? Én pedig azon kezdtem el emellett gondolkodni, hogy nekem mégis mit jelent sikeresnek lenni? Jött is a lista egyből:

  • Hogy eredményes vagyok a pszichológusi munkában?
  • Hogy a tréningeken pozitív, előremutató visszajelzéseket kapok?
  • Hogy ízlett az ebéd a családnak?
  • Hogy munka-magánélet egyensúlyt jól tudok tartani?

Vagyis elkezdhetek ugyan azon gondolkozni, hogyan legyen még sikeresebb a vállalkozásom, de arra jutottam, hogy előtte érdemes újra megnézni a prioritásokat az életemben. Hogy szeretnék-e több munkát, pénzt, paripát, fegyvert? Vagy valami teljesen másnak van jelentősége jelenleg az életemben? Amennyiben valaki hasonló kérdéssel keresne meg egy coaching során, az alábbi kérdések mentén indulna el kettőnk között egy beszélgetés:

  • Mi az, ami igazán fontos Neked az életben?
  • Minek kell teljesülnie az életedben ahhoz, hogy elégedett legyél?
  • Hol tartasz most az életedben?
  • Milyen a Te lehető legjobb jövőbeli éned? Mondjuk 5 év múlva?

Én nagyon szeretek dolgozni. Kiteljesedek abban, amit csinálhatok, s nagyon szívesen tanulok új dolgokat. Szeretek sokat is dolgozni. És talán emiatt is volt, hogy eddig mindig "csupán" abban láttam a sikeremet, a hozzám furdulók milyen százalékának tudok segíteni, mennyi emberrel dolgozom együtt, mennyi munkaórát fektetek bele, s pénzügyileg elérem-e azt a célt, amit kitűztem magam elé. Viszont most határozottan azt gondolom, érdemesebb több dimenzióban is nézni a dolgot. Életem több területét egyszerre nézni: vagyis rendben van, hogy szeretek sokat dolgozni, de emellett még igazán fontos a páros program a férjemmel, a játék a kislányunkkal, az olvasás, baráti találkozók, nagyobb családdal beszélgetések, utazás. És az is a sikerem része, hogy ezek részei a mindennapjaimnak.

rope.jpgAz egyik kliensemmel beszélgettünk egyszer arról, hogy olyan, mintha az életünk különböző területei kötelek lennének előttünk, amiken kapaszkodunk előre. De ha csak az egyik szálon húzzuk magunkat, ott lesz egy feszülés és a többi terület vagy összegubancolódik, vagy csak úgy van, hever, elkallódik, stb. És érdemes lenne megnézni, melyik szálakon kellene még kapaszkodnunk párhuzamosan.

Amikor összegyűjtöttem életem nekem fontos területeit, ahol sikeres akarok még lenni, a munka mellett sok dolog szerepelt. Viszont a munka értékével és szeretetével együtt nőttem fel, így nekem például nem is csak az egyensúlyon kell elgondolkoznom, hanem azon a kérdésen is, hogy a teljesítménykényszert miként lehet részben elengedni? Hogyan lehet ezen a kötélen engedni? Már sokat sikerült engednem ezen korábban, viszont most megint egy olyan szakaszhoz jutottam az életben, amikor érdemes a fenti pontokat átgondolnom.

Amennyiben a fenti vagy ehhez hasonló kérdéseket szívesen átbeszélnél, keress meg bizalommal. Hasonló tartalmakért pedig kövess itt a blogon és a FB-n.

Szólj hozzá

siker pszichológia teljesítmény elégedettség