2021. dec 08.

Könyvajánló: Josie Silver - Lydia Bird két élete

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Josie Silver - Lydia Bird két élete

lydia_bird.jpgEbben a könyvben nagyon sok dolog tetszett nekem, egyedül a vége nem, azt valahogy szerintem nem találta el az írónő. Viszont az utolsó pár oldalig csodás volt végigkövetni azt az érzelmi utat, amelyet Lydia bejár. Igyekszem a lehető leginkább spoilermentesen írni, a megélt érzésekre koncentrálni, azonban egy-egy történeti szál megjelenik ebben az ajánlóban. Ezek azonban a könyv olvasásának élényéből, úgy gondolom, nem vesznek el.

Ahogy olvastam a könyvet, hangulatában nekem a kiadó két másik könyve jutott eszembe:

Már a könyv hátoldaláról is tudhatjuk, hogy Lydia vőlegénye sajnos autóbalesetben meghal. Amiben ez a könyv nekem igazán tetszett, hogy részleteiben nem ezekkel az eseményekkel foglalkozik, hanem a főszereplő ezt követő érzelmi folyamatait mutatja be. Nekem úgy tűnik, az írónő eléggé tájékozott abban, mi történik egy gyászoló személlyel, milyen érzelmeket, nehézségeket él meg, mennyi minden értékelődik át egy ember életében. 

Némely helyzet, amibe Lydia kerül, illetve amilyen utat választ, nem éppen egy mindennapos, szokásos gyászfolyamat része. ennek ellenére közel sem gondolom, hogy ne lenne emberi vagy elképzelhetetlen. Egyszer fogja magát és elutazik egyik éjszaka, amely útról hónapokig nem tér haza. Ez nálunk nekem nehezen elképzelhető, de egy brit vagy amerikai környezetben valójában azt érzem, nem is lehetne másként. Szerintem mi kevéssé vagyunk mobilis nép ehhez.

Az érzelmek, amelyeket Lydia átél, amelyeket Josie Silver megfogalmaz, úgy gondolom, jól átadják azt a folyamatot, amelyet egy gyászoló személy megél. A sokk, az érdektelenség, a menekülés és a változás a maga módján mind megvan ebben a könyvben. Amennyiben a könyv végétől eltekintünk, a gyászfolyamat bármely pontján álló olvasónak jó szívvel ajánlom ezt az olvasmányt. A könyv végével együtt inkább akkor ajánlom, ha a gyászfolyamatban már előrébb jársz.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

könyvajánló Josie Silver Lydia Bird két élete