2021. aug 16.

Könyvajánló: Finy Petra - Marlenka

írta: Villám Orsi
Könyvajánló: Finy Petra - Marlenka

Most először olvastam Finy Petrától, de már egyből gondolkozom is azon, hogy melyik könyvével folytassam a közeljövőben. Talán az "Akkor is" cíművel fogom.

Finy Petra - MarlenkaA Marlenka c. könyv hátulján olvasható ajánló alapján azt gondoltam, egy olyan nőről fogok olvasni, aki életében többször is nárcisztikus személyekkel élt együtt: az apjával, a barátnőjével és később a férjével. És valóban erről is szólt a könyv, hogy mennyire meg tudunk szűnni önmagunk lenni egy nárcisztikus személy mellett, s mennyire elveszíthetjük a hitet abban, hogy mi rendben vagyunk és küzdjünk saját magunkért. (A témában ajánlom még Orvos-Tóth Noémi könyvét is.)

Emellett viszont több olyan szereplő is volt a könyvben, illetve talán inkább mindenki, aki pszichológiai szempontból érdekes volt számomra, tartogatott valamit a történetük, a hátterük. Általában nekem sok szokott lenni, ha ennyi minden egyszerre van benne egy könyvben, de itt valahogy olyan jól illesztette ezeket az írónő, hogy én élvezettel olvastam a sorokat.

A kedvencem mindig a fejezetek végén található dőltbetűs rész volt. Amikor Marlenka édesanyja szólalt meg, s kibontakozott előttem az ő múltja. A II. világháborúban tapasztalható zsidógyűlöletről és az elkövetett szörnyűségekről időnként szívesen olvasok. Több hasonló témájú könyvet szinte sohasem tudok egymás után, viszont rendszeresen veszek a kezembe. A hétköznapi pszichológiának számomra ez is a része: ismerni azt, hogy miként és miért terjed ilyen mértékben a gyűlölet bármilyen témában, miért választják ezt a megoldást emberek. Mindezzel itt regényes formában találkozhattam.

Azt gondolom, a könyvet leginkább 18 év felettiek élvezhetik, ugyanis a leírt élethelyzeteket és problémákat könnyebb akkor látni és észrevenni.

Hasonló tartalmakért kövess itt a www.lelkedrajta.blog.hu oldalon és a FB-n. Ha pedig segíthetlek saját utad megtalálásában, keress meg bizalommal.

Szólj hozzá

zsidók könyvajánló marlenka nárcizmus finy petra